website

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR WEBSHOPPEN MyHomeShop.dk

Gældende fra 13.03.2020

Oversigt
1. Indledning
2. Bestilling af varer
3. Priser og betaling
4. Levering
5. Fortrydelsesret
6. Reklamation og klager
7. Farver
8. Personoplysninger og cookies
9. Lovvalg

1. Indledning
Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af MyHomeShop ApS, CVR-nr. 40310738

MyHomeShop.dk har følgende adresse og kontaktoplysninger:
MyHomeShop.dk
Email: info@myhome-shop.dk

Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.

Du skal særligt være opmærksom på de tekster, som er anført med kursiveret skrift i handelsbetingelserne.

2. Bestilling af varer
Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Bestillinger foretaget efter kl. 15.00 på hverdage bliver håndteret den næstfølgende hverdag. Myhomeshop.dk kundeservice er tilgængelig i tidsrummet 8.00-9.00 mandag-onsdag og torsdag-fredag.

Når du afgiver en ordre, sender vi en strakskvittering til dig via e-mail med en bekræftelse på modtagelse af ordren. Bemærk, at denne kvittering ikke er en ordrebekræftelse, og at vi ikke er bundet af ordren på dette tidspunkt. Endelig aftale mellem dig og Myhomeshop.dk  er først indgået, når vi pr. e-mail har bekræftet at være bundet af ordren. Den endelige ordrebekræftelse fremsendes når din ordre afsendes fra vores lager og vil desuden indeholde leveringsoplysninger.

Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du kontakte os via vores hjemmeside.

Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

3.Priser og betaling
Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner og indeholder moms, danske afgifter, told mv.

På vores webshop kan du benytte følgende betalingskort:

– VISA
– MasterCard
– VISA
– VISA Electron
– Anyday

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne overleveres til forsendelse fra myhomeshop.dk Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb sker i krypteret form via Youpay.io/stripe.com. myhomeshop.dk  gemmer dine oplysninger i op til 6 mdr. og eller når du beder om sletning af disse.

Når kryptering benyttes, kan du se en hængelås i nederste højre hjørne af siden. Det betyder, at dine informationer er beskyttet mod tredjepart.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

4. Levering
Varer bestilt på vores webshop leveres kun til adresser i Danmark. Der sendes ikke til Grønland og Færøerne.

Din bestilling afsendes hurtigst muligt og sædvanligvis senest indenfor 2-4 hverdage efter bestillingen.

Det vil sige at varen, hvis du har valgt forsendelse via  Dao (se punkt 2-4 nedenfor) til nærmeste MyPack Collect/pakkeshop og ikke til adressen., sædvanligvis vil være fremme på leveringsstedet indenfor 2-4 hverdage efter bestillingen.

I forbindelse med højtider, Black Friday og ferier, må der generelt påregnes lidt længere leveringstider. Større generelle forsinkelser vil blive annonceret på www.myhomeshop.dk.

myhomeshop.dk  kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtføreren, vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand og andre udefrakommende påvirkninger.

Når du vælger at få din vare leveret med DAO Hjemmelevering, distribuerer de pakken om natten og den bliver for det meste leveret tidlig morgen ude foran din hoveddør.

BEMÆRK! Vi har et erstatningsansvar, så længe pakken er i vores varetægt. Når pakken er placeret ude foran din dør, så ophører vores erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning.

forsendelsesform
Ved bestilling af varer på vores webshop kan du vælge 2 forskellige former for forsendelse:

    1. Hent hos Klinik LilleSpejl adresse: kr. 0,-
      Hvis denne forsendelsesform er valgt, skal du selv afhente din pakke i vores søster klinik  på vesterbrogade 179, 1800 frederiksberg klinik, Du får besked pr. sms og e-mail når din pakke er klar til afhentning (forsendelse kr. 0,-) dog vil denne ordre blive pålagt et emballagegebyr på 5 kr da det pr.1 januar 2020 er blevet pålagt afgift på poser og papir og ulovligt at give gratis poser.
    2. Dao fra: kr. 35,-
      Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til den nærmeste pakkeboks. Når en pakke ligger klar til afhentning, giver Dao dig besked om det. Når du får beskeden på mail eller sms.        dog vil denne ordre blive pålagt et emballagegebyr på 5 kr da det pr.1 januar 2020 er blevet pålagt afgift på poser og papir og ulovligt at give gratis poser.

Rettidig levering forudsætter, at Dao overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Dao, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Dao kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er, at minimum 99 % af pakkeposten er fremme rettidigt. Bemærk dog, at denne procentsats er gennemsnitlig, og kan dække over lokale variationer. Bemærk også, at der ikke kan leveres på søndage og helligdage.

Hvis din pakke er beskadiget
Er din pakke beskadiget ved levering, skal du huske enten at nægte modtagelse eller modtage med FORBEHOLD. Kontakt derefter kundeservice på webshop@myhomeshop.dk, hvor vi er klar til at hjælpe dig videre

5. Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, du bestiller varen.

Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til myhomeshop.dk  herom via almindeligt brev eller e-mail. Du kan vælge at bruge vores standardfortrydelsesformular, men det er dog ikke er et krav.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os meddelelsen om fortrydelse inden udløbet af fortrydelsesfristen.

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.

Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse / e-mail:
Myhomeshop.dk
info@myhome-shop.dk

For at vi kan identificere varen, henstiller vi til, at du anfører ordrenummeret i din meddelelse om fortrydelse. Hvis ordrenummeret ikke er anført, kan det medføre fejl og forsinkelser.

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer hvor du har fjernet forseglingen/emballagen. Varen skal være i original og ubrudt emballage. myhomeshop.dk returnere købesummen for varen og ikke forsendelsesomkostninger!  

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.

Du skal returnere varen til:
MyHomeShop Aps

 BEMÆRK: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under returtransporten.

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdiforringelse ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis du fortryder købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købesummen uden de oprindelige forsendelsesomkostninger, fratrukket eventuel værdiforringelse. Vi foretager altid tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Købesummen for varen (med fradrag for evt. værdiforringelse) og de oprindelige forsendelsesomkostninger bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside:http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.

Når du har sendt en vare ind til os i forbindelse med fortrydelse eller i forbindelse med en reklamation (se pkt. 6), vil du altid få tilsendt en e-mail, når vi har modtaget varen. I e-mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

6. Reklamation og klager

I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget. Varerne bedes ved returnering i forbindelse med reklamation sendt til samme adresse som fortrydelsesvarer. 

Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 30 dage efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.

MyHomeShop.dk  betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte os via kontaktformularen.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsninger via www.forbrug.dk (bemærk dog Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning til enhver tid værende klagebetingelser, herunder beløbsgrænser). Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl udenfor Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr

7. Farver
Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand.

8. Personoplysninger og cookies mv.
Vi passer godt på dine data, og du finder hele vores persondatapolitik.

Cookies
Ved at benytte MyHomeShop.dk’s hjemmeside accepterer du brug af cookies.

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.

9. Lovvalg

Disse handelsbetingelser, og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os, er underlagt dansk ret, undtaget danske lovvalgsregler og CISG.